zespół  |  audio  |  linki  |  koncerty


Studio CH&K&K

Grupa CH&K&K po raz pierwszy wystąpiła w maju 1998 roku w Galerii Władysława Hasiora w Zakopanem. Kolejne koncerty zespołu odbyły się w MU Theatre w Budapeszcie na 5-tym Szünetjel Improvised Music Festival, w Teatrze Bückleina w Krakowie, w Bourges na 29-tym Festival International des Musique et Creations Electroacoustiques "Synthese '99", Wizya Atelier w Paryżu, w Experimental Intermedia w Nowym Jorku, na Festiwalu Ilkhom w Taszkiencie, na festiwalu Alternativa w Moskwie, Warszawskich Spotkaniach Muzycznych, festiwalu NEXT 2000 w Bratysławie, na "Spotkaniach z Muzyką XX wieku" w Krakowie, festiwalu „In –between/Poland now” w Chicago, na Saison Polonaise en France (Main d’Oeuvres) w Paryżu, festiwalu Moving Closer w Warszawie i wielu innych.

CH&K&K


Marek Choloniewski
Marek Chołoniewski
(ur. 1953, Kraków)

Ukończył studia gry na organach (L. Werner), teorii muzyki i kompozycji (B.Schaeffer) oraz muzyki elektronicznej (J.Patkowski) w krakowskiej Akademii Muzycznej. W 1977 roku założył stowarzyszenie Muzyka  Centrum, Od 1976 roku pracuje w Akademii Muzycznej w Krakowie, od 2000 jako kierownik Studio Muzyki Elektroakustycznej. Od 2012 roku jest kierownikiem Pracowni Audiosfery, Wydziału Intermediów Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, a w latach 2015 - 2017 był członkiem Zarządu Polskiej Rady Muzycznej. Jest założycielem i współtwórcą wielu zespołów: Pociąg Towarowy, Studio MCH, Studio Ch&K, CH&K&K, mc2 duo, Double Mark, Inifinity Quartet, Kinetic Trio, dizzy kinetics. Pisze muzykę instrumentalną, elektroakustyczną, dla radia, filmu i TV, jest autorem instalacji dźwiękowych i wideo, projektów audiowizualnych, przestrzennych i sieciowych. Koncertuje, prowadzi wykłady i warsztaty na całym świecie. Jest inicjatorem, dyrektorem artystycznym, koordynatorem i partnerem wielu międzynarodowych projektów artystycznych, m.in. seria Audio Art (1987), Festiwal Audio Art (1993), Międzynarodowe Warsztaty Muzyki Współczesnej Kraków/Stuttgart (1993), Internationale Akademie für Neue Komposition und Audio Art (1993), Filmy Nieme z Muzyką Live (1994), GlobalMix (1998),  Statek Artystów (2000), GPS-Art (2000), Ensemble Spiel (2003), Bridges i European Modern Orchestra (2003/2005), Polskie Stowarzyszenie Muzyki Elektroakustycznej (polska sekcja CIME/ICEM, 2005), Integra (2005-2010), Polska Sztuka Dźwiękowa w Chinach i Chińska Sztuka Dźwiękowa w Polsce (2006/2007), PAFME (2006), European Course for Musical Composition and Technologies (2006), Dni Kultury Polskiej w Luksemburgu (2008), Integra (2006). Otrzymał Nagrodę Honorową ZKP, Nagrodę Ministra Kultury oraz Independent Project Grant fundacji CEC ArtsLink w Nowym Jorku. Od 2008 był Sekretarzem, a od 2011 jest Prezesem Międzynarodowej Konfederacji Muzyki Elektroakustycznej (CIME/ICEM). W 2012 wspólnie z Natalią Balską, Marcinem Janusem, Marcinem Strzelecki i Peterem Sychem zainicjował kolektyw GrupLab zajmujący się alternatywnymi koncepcjami artystyczno-badawczymi, głównie improwizacją swobodną, w tym od roku 2015 serią Plejrek. Zespół o zmiennym składzie, spotyka sie regularnie co tydzień we środę o godz. 20.00 penetrując najnowsze i nietypowe technologie i ich zastosowanie w oryginalnych projektach artystycznych. GrupLab realizuje regularny cykl koncertowy co miesiąc 13-go, na wzór działalności koncertowej Muzyki Centrum od 1977 roku.  



Włodzimierz Kiniorski
(ur. 1952, Zagnańsk)

(ur. 1951, Zagnańsk) Kompozytor, saksofonista, multiinstrumentalista. Zdobył szereg nagród jako solista i członek wielu zespołów jazzowych (m.in. Jazz nad Odrą, Jazz Juniors, Konkursie im. Krzysztofa Komedy). Nagrywał płyty i koncertował m.in. z Normanem Grantem, Sony Robertsonem, Twinkle Brothers, Trebunie Tutki and Kinior Orchestra, Young Power, Free Cooperation, PAFF, Izrael, Tiebreak, Mamadou Diouf and Kinior Orchestra, KI-NO (Kiniorski - Nowakowski), Plastig Bag, Graal. Skomponował muzykę do filmów dokumentalnych ("Zdzisław Beksiński", "Dalaj Lama", "Andrzej Strumiłło") Był realizatorem i autorem projektów multimedialnych m.in. z Krzysztofem Knittlem, Marcinem Krzyżanowskim, Piotrem Bikontem, Markiem Chołoniewskim, Pawłem Dudzińskim i Darkiem Makarukiem. Współpracuje z Teatrem im. Witkiewicza w Zakopanem, Teatrem Klinika Lalek w Wolimierzu, Teatrem Powszechnym w Warszawie, Teatrem Bückleina w Krakowie. Zdobył Złotą Maskę za muzykę teatralną. Inicjator festiwalu Flap People w Łodzi. Jako muzyk wziął udział w nagraniach kiludzisięciu płyt, wydał cztery płyty autorskie (m.in. w EMI). www.kinior.com

Wlodzimierz Kiniorski


Krzysztof Knittel
Krzysztof Knittel
(ur. 1947, Warszawa)

Prof. dr hab. Krzysztof Knittel, studiował reżyserię dźwięku i kompozycję w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, ukończył kurs programowania w Instytucie Matematyki PAN (1973-74), od 1973 współpracował ze Studiem Eksperymentalnym Polskiego Radia, w 1978 pracował w The Center of the Creative and Performing Arts w State University of NY w Buffalo. Obecnie uczy na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, poprzednio wykładał kompozycję, improwizację, muzykę komputerową w akademiach muzycznych w Łodzi i Krakowie. Pisze utwory na orkiestrę, na chóry, zespoły kameralne, między innymi dla Filharmonii Narodowej, NOSPR-u, Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia Amadeus, Sinfonii Varsovia, Cameraty Silesia, dla solistów –Janusza Olejniczaka, Tomasza Stańko, Jarosława Bręka, Olgi Pasiecznik (która otrzymała nagrodę Orfeusza na Warszawskiej Jesieni za kreację w The Heartpiece – Double Opera skomponowanej wspólnie przez Krzysztofa Knittla i Johna Kinga). Tworzy również muzykę dla baletu, filmu, realizuje kompozycje elektroakustyczne, instalacje dźwiękowe, gra koncerty muzyki improwizowanej. Jako kompozytor i wykonawca swojej muzyki koncertował w większości krajów europejskich, w Azji, w Ameryce Północnej i Południowej, m.in. w takich miejscach jak Carnegie Hall, Lincoln Center, The Kitchen w Nowym Jorku, Philadelphia Arts Bank, Chicago Cultural Center, Glenn Gould Studio w Toronto, Konzerthaus Berlin, Musikforum Victring Klagenfurt, Alten Schmiede w Wiedniu, Thetre de la Ville, Theatre du Lierre w Paryżu, Centre Charlie Chaplin w Lyonie, Theater Zeebelt w Hadze, Plaza Futura Eindhoven, Stedelijk Museum w Amsterdamie, Den Anden Opera w Kopenhadze, Mucsarnok w Budapeszcie, Kumho Art Hall w Seulu, SESC w Sao Paulo i wielu innych. Jego dyskografia obejmuje ponad 50 płyt. Współtworzył festiwal Audio-Art, był dyrektorem festiwalu Warszawska Jesień, utworzył międzynarodowy festiwal muzyki improwizowanej Ad Libitum. Był prezesem Związku Kompozytorów Polskich w latach 1999-2003, od 2005 do 2017 był prezesem Polskiej Rady Muzycznej, od 2014 jest członkiem zarządu Europejskiej Rady Muzycznej. W 1985 roku otrzymał nagrodę "Solidarności", w 1998 został nagrodzony przez Foundation for Contemporary Performance Arts w Nowym Jorku, otrzymał też Nagrodę im. Cypriana Norwida, Srebrny Medal ‘Gloria Artis’ oraz Nagrodę Związku Kompozytorów Polskich. Jest współtwórcą wielu grup muzyki improwizowanej: Grupy Kompozytorskiej KEW (z Elżbietą Sikorą i Wojciechem Michniewskim), Niezależnego Studia Muzyki Elektroakustycznej (m.in. Pawłem Szymańskim, Stanisławem Krupowiczem), Cytula Tyfun da Bamba Orkiester (z Andrzejem Bieżanem, Mieczysławem Litwińskim i Tadeuszem Sudnikiem), Go-Go Beuys (m.in. z Marcinem Krzyżanowskim), Pociągu Towarowego (z Piotrem Bikontem i Markiem Chołoniewskim), European Improvising Orchestra (m.in. z Tim Hodgkinson, Carlos Zingaro, Raymond Strid, Victor Nubla), tria CH&K&K (z Markiem Chołoniewskim i Włodzimierzem Kiniorskim), Kawalerowie błotni (m.in. z Jerzym Kornowiczem i Tadeuszem Wieleckim).


- do góry strony -