Stanisław Głaz SJ
|
|
||
publikacje |
|
I. k s i ą ż k i:
II. a r t y k u ł y: ·
Poczucie zmiany siebie w okresie tworzenia
się osobowości dojrzałej. „Rocznik Wydziału Filozoficznego Towarzystwa Jezusowego w
Krakowie 1989”. Kraków 1990, ss. 42-46. ·
Kryteria dojrzałej osobowości w psychologii
humanistycznej,
„Rocznik Wydziału Filozoficznego Towarzystwa Jezusowego w Krakowie
1990”. Kraków 1990, ss. 163-178. ·
Co z sensem życia?. „Katecheta”. 4/1990,
ss. 215-216. ·
Pozytywna rola postaw i wartości w
wychowaniu i nauczaniu.
„Rocznik Wydziału Filozoficznego Towarzystwa Jezusowego w Krakowie
1990”. Kraków 1991, ss. 73-84. ·
Czy człowiek oczekuje zrozumienia?. „Czas Ateński”
(Ateny). 144/1991, s. 9. ·
Jednostka a dojrzałość. „Kurier Ateński”
(Ateny). 145/1991, s. 9. ·
Co z odpowiedzialnością?. „Kurier
Ateński”. 139/1991, s. 9. ·
Rola rodziny w rozwoju jednostki?. „Kurier
Ateński”. 140/1991, s. 8. ·
Pojęcie grzechu w Adhortacji
Apostolskiej Jana Pawła II o pojednaniu i pokucie. „Kurier
Ateński”. 142/ 1991, s. 9. ·
Boże miłosierdzie. „Czas Ateński”. 67/1992,
s. 17. ·
Giro apo
to noema its zoes. „Avoixtoi Opizotes”.
4/1992, s. 3-5, Athina. ·
I thetiki
epidrasi ton axion eti diapedagogisi. „Eygxpona
Bhaamata”.1/1992, ss. 30-36, Athina. ·
Nakazy i zakazy w życiu jednostki. „Rocznik Wydziału
Filozoficznego Towarzystwa Jezusowego w Krakowie 1991-1992”. Kraków
1993, ss. 173-182. ·
Poczucie zmiany własnej religijności. „Rocznik Wydziału
Filozoficznego Towarzystwa Jezusowego w Krakowie 1993-1994”. Kraków
1994, ss. 65-79. ·
Rola używek w życiu jednostki. „Rocznik Wydziału
Filozoficznego Towarzystwa Jezusowego w Krakowie 1993-1994”. Kraków
1994, ss. 81- 98. ·
Zjednoczenie z Bogiem w mistyce chrześcijańskiej. „Horyzonty Wiary”.
5/1994, ss. 27-34. ·
Problematyka jednostki. Dojrzałość.
Zrozumienie, Odpowiedzialność. „Zdrowie Psychiczne”. 1-2/1994, ss.
33-49. ·
Problematyka jednostki: Dojrzałość,
wartości, zmiana siebie.
„Horyzonty Wiary”. 1/1996, ss. 33-43. ·
Zagadnienie jednostki: Religijność,
doświadczenie Boga, kryzys. „Horyzonty Wiary”. 2/1996, ss.
37-48. ·
Doświadczenie religijne w rozumieniu
Antoniego Vergote'a. „Forum Philosophicum”.
1/1996, ss. 135-144. ·
Konstruktywna i destruktywna rola religii w
rozwoju jednostki. W:
P. Oleś (red.). Wybrane zagadnienia z psychologii osobowości. Lublin 1997, ss.
203-213. ·
Wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju
osobowości człowieka.
W: W. Kubik (red.). Ku pełni
człowieczeństwa. Kraków 1997, ss. 9-17. ·
Wychowanie religijne i moralne młodzieży, „Rocznik Sekcji Pedagogiki
Religijnej Wydziału Filozoficznego Towarzystwa Jezusowego w Krakowie
1998”, Kraków 1998, ss. 219-228. ·
Analiza doświadczenia mistycznego i jego
wpływ na osobowość.
W: S. Napiórkowski, K. Kowalik (red.). Doświadczam i wierzę. Lublin 1999,
ss. 43-55. ·
Doświadczenie religijne w wielkich
religiach niechrześcijańskich, „Bielsko-Zywieckie Studia
Teologiczne”, t. 2, Bielsko-Biała 2000, ss. 65-81. ·
Rozwój uczuć i relacje interpersonalne u
dzieci szkolnych,
„Rocznik Pedagogiki Religijnej WSFP Ignatianum w Krakowie 2000”. Kraków 2000, ss. 165-177. ·
Rola stresu w rozwoju człowieka, „Rocznik Pedagogiki
Religijnej WSFP Ignatianum w
Krakowie 2000”. Kraków 2000, ss. 191-202. ·
Zagadnienie lęku w rozumieniu Paula Tillicha. „Rocznik Pedagogiki
Religijnej WSFP Ignatianum w
Krakowie 2001”. Kraków 2001, ss. 171-180. ·
Wpływ zmiennych egzystencjalnych na skutki przeżycia religijnego,
„Czasopismo Psychologiczne”, 1, 2003, ss. 119-132. ·
Doświadczenie religijne w wielkich religiach
niechrześcijańskich,
„Bielsko-Zywieckie Studia Teologiczne”,
t. 2, Bielsko-Biała 2000, ss. 65-81. ·
Rozwój uczuć i relacje interpersonalne u
dzieci szkolnych,
„Rocznik Pedagogiki Religijnej WSFP Ignatianum w Krakowie 2000”. Kraków 2000, ss. 165-177. ·
Rola stresu w rozwoju człowieka, „Rocznik Pedagogiki
Religijnej WSFP Ignatianum w
Krakowie 2000”. Kraków 2000, ss. 191-202. ·
Zagadnienie lęku w rozumieniu Paula Tillicha. „Rocznik Pedagogiki
Religijnej WSFP Ignatianum w
Krakowie 2001”. Kraków 2001, ss. 171-180. ·
Wpływ zmiennych egzystencjalnych na skutki
przeżycia religijnego,
„Czasopismo Psychologiczne”, 1, 2003, ss. 119-132. ·
Osobowościowe uwarunkowania jakości przeżyć
religijnych.
„Studia Psychologica”. 4, 2003, ss. 57-68. ·
The
Spiritual Development of Individuals, “Review for
Religious”. St. Louis, 1, 2004, ss. 21-31. ·
Wyznaczniki przeżycia
religijnego młodzieży studiującej. "Studia Psychologica".
5, 2004, ss. 81-102. ·
Wybrane determinanty przeżyć religijnych. „Roczniki Psychologiczne
KUL” TN KUL, 1. 2004, ss. 57-99. ·
Human
Dignity and Religious Experiences. “Studia
Alosiana". 1, 2005, ss. 120-125. ·
Gefuhle
im Menschlichen Leben. W: J. Bremer, R. Janusz (red.).
"Philosophia Rationis Magistra Vitae". Kraków 2005, t. 2, ss.
89-102. Tow. Fil.
Ignatianum. ·
Osobowościowe determinanty przeżyć
religijnych. Studia Psychologica.
6, 2006, ss. 101-113. ·
Preferencja wartości instrumentalnych a
religijność młodzieży.
"Pedagogica Christiana".
2, 2006, ss. 11-24. ·
Preferencja wartości ostatecznych a przeżycia
religijnego młodzieży studiującej. "Kwartalnik Pedagogiczny". 3, 2006, ss. 95-113. ·
Godność człowieka a doświadczenie religijne. W: R. Darowski
(red.). "Philosophiae & musicae". Kraków 2006, ss. 307-312: WAM. ·
Antropologiczne aspekty godności według
Jana Pawła II. W: Drożdż (red.). "Człowiek - pomiędzy losem a
wyborem". Tarnów 2006, ss. 47-56: Biblos. ·
Wstęp. W: S. Głaz (red.). "Podstawowe zagadnienia
psychologii religii". Kraków 2006, ss. 9-17: WAM. ·
Zarys historii psychologii religii. W: S. Głaz (red.).
"Podstawowe zagadnienia psychologii religii". Kraków 2006, ss.
21-31: WAM. ·
Doświadczenie religijne (współautor). W: S. Głaz (red.).
"Podstawowe zagadnienia psychologii religii. Kraków 2006, ss. 203-224:
WAM. ·
Logoterapia i
religia. W: S. Głaz (red.).
"Podstawowe zagadnienia psychologii religii". Kraków 2006, ss.
477-498: WAM. ·
Summary. W: S. Głaz (red.).
"Podstawowe zagadnienia psychologii religii". Kraków 2006, ss.
593-599: WAM. ·
Struktura osoby ludzkiej w rozumieniu V. E. Frankla
(współautor). „Rocznik Wydziału Filozoficznego Wyższej Szkoły
Filozoficzno-Pedagogicznej Ignatianum w Krakowie 2006”. Kraków 2006,
ss. 49-68. ·
Powiązanie elementów osobowości z przeżyciami religijnymi młodzieży
studiującej. „Rocznik Wydziału Pedagogicznego Wyższej Szkoły
Filozoficzno-Pedagogicznej Ignatianum w Krakowie 2006”. Kraków 2006,
ss. 189-259. ·
Antropologiczny wymiar przeżycia obecności i nieobecności Boga.
„Studia Psychologica”, 2, 2007, ss.
375-284. ·
Religious experience and its role
in human life. W: H. Gasiul (red.). “International Conference:
Personality and Religion. Programme and Book
of Abstracts”. Warsaw 2007, ss. 52-53: UKSW. ·
Doświadczenie religijne i jego rola w życiu człowieka. W: H. Gasiul (red.). „Międzynarodowa Konferencja:
Osobowość i Religia. Program i księga abstraktów”. Warszawa 2007, ss.
114-116: UKSW. ·
Preferencja wartości ostatecznych a sens życia singli oraz osób
żyjących w stałym związku małżeńskim. „Czasopismo
Psychologiczne”, 2, 2007, ss. 157-167. ·
Determinates of Religious
Experiences. W: R. Janusz (red.). „Towarzystwo Naukowe Księży Jezuitów w Krakowie.
Prace 1950-2008”. Kraków 2008, ss. 101-131: Ignatianum. ·
Koncepcja wolności w filozofii J. Tischnera (współautor). W: R. Janusz
(red.). „Towarzystwo Naukowe Księży Jezuitów w Krakowie. Prace 1950-2008”.
Kraków 2008, ss. 123-153: Ignatianum. ·
Niepokój egzystencjalny a uczucia religijne młodzieży studiującej.
„Paedagogica Christiana”,
2, 2008, ss. 57-73. ·
Dynamika urzeczywistniania bytu ludzkiego w poglądach Viktora Frankla (współautor).
„Rocznik Wydziału Filozoficznego Wyższej Szkoły
Filozoficzno-Pedagogicznej Ignatianum w Krakowie 2008”. Kraków 2008,
ss. 98-114. ·
Mistyka w religiach niechrześcijańskich. W: „Encyklopedia
Katolicka”, t. XII, kol. 1305-1306. Lublin 2008: TN KUL JPII. ·
Wyznaczniki rozwoju tożsamości religijnej człowieka. „Rocznik
Wydziału Pedagogicznego Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej Ignatianum
w Krakowie 2008”. Kraków 2008, ss. 201-210. ·
Antropologiczny wymiar cierpienia i sensu ludzkiego życia w rozumieniu
V. E. Frankla (współautor). W: R. Janusz (red.).
„Żyć etycznie – żyć etyką”. Kraków 2009, ss. 131-151:
Ignatianum. ·
Wartości ostateczne a poczucie bezpieczeństwa singli oraz osób
żyjących w związku małżeńskim. W: R. Janusz (red.). „Żyć etycznie
– żyć etyką”. Kraków 2009, ss. 107-129: Ignatianum. ·
Wstęp. W: S. Głaz (red.). „Człowiek i jego życie
religijne”. Kraków 2009, ss. 7-9: Ignatianum. ·
Problematyka ludzkiego życia (współautor). W: S. Głaz (red.).
„Człowiek i jego życie religijne”. Kraków 2009, ss. 11-49:
Ignatianum. ·
Udział rodziców w kształtowaniu obrazu Boga u dzieci (współautor). W:
S. Głaz (red.). „Człowiek i jego życie religijne”. Kraków 2009,
ss. 51-163: Ignatianum.
aktualizacja: 2009 |
|
|