Instrukcja instalacji programu The Bat
Opcje i metoda konfiguracji może być różna w zależności od numeru wersji wykorzystywanego klienta poczty elektronicznej.
- Wybieramy rodzaj instalacji – Complete(zalecane) lub Custom.
- W trakcie pierwszego uruchomienia, program na samym początku zapyta nas, czy chcemy szyfrować na bieżąco bazy wiadomości i książek adresowych. Jeśli tak, to należy zaznaczyć to pole, a następnie wybrać jedną z trzech dostępnych metod:
"Hasło"/"Żeton USB Alladin eToken"/"Żeton USB Rainbow iKey1000".
Zalecana jest ta pierwsza, albowiem pozostałe mogą nie być dostępne na naszym komputerze. - Następnie określamy macierzysty katalog dla poczty oraz to, gdzie ma znajdować się skrót do programu i naciskamy "OK".
- Dwukrotnie podajemy hasło zabezpieczające nasze dane (nie mylić z hasłem skrzynki pocztowej, program będzie nas pytał o nie przed każdym uruchomieniem).
- Teraz już uruchomi się właściwy program i na początku poprosi nas o podanie hasła dostępowego oraz ewentualnie, gdy korzystamy z innego klienta poczty, zapyta nas czy chcemy dowiązać pliki programu pocztowego pod Bat. Wybór należy do nas i nie będzie on miał wpływu na sposób działania programu.
- Po przebrnięciu tych kroków przystępujemy do tworzenia nowego konta. Zaznaczamy w tym celu odpowiednią opcję i idziemy dalej.
- Podajemy nazwę konta (nie ma ona nic wspólnego z adresem email, może to być np. nazwa "Franciszek (kinga)".
- Następnie zostaniemy poproszeni o podanie naszego adresu e-mail oraz nazwy organizacji.
- Teraz określamy protokół używany przy dostępie do serwera (zalecane POP3) oraz adresy serwerów do odbioru i wysyłki poczty.
W przypadku kingi obowiązuje adres: kinga.cyf-kr.edu.pl. Następnie zaznaczamy opcję, że serwer SMTP wymaga uwierzytelniania. - Teraz zostaniemy poproszeni o podanie hasła dla naszego użytkownika i ewentualnie możemy zażądać uwierzytelniania logowania(APOP) oraz by program zostawiał kopie wiadomości na serwerze.
- Określamy sposób łączenia się z internetem i idziemy dalej.
- Zapytani o to, czy chcemy sprawdzić ustawienia konta, wybieramy "Tak". Ustawienia te będą później również dostępne po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na naszym koncie i wybraniu "Właściwości".
- Klikamy na zakładkę serwery i jako rodzaj połączenia zarówno dla serwera poczty wychodzącej jak i przychodzącej wybieramy STARTTLS (wymagane na kindze).
- Teraz tworzymy testową wiadomość pocztową i ją komuś wysyłamy.
- Zostaniemy poinformowani, że nieznany jest certyfikat serwera, musimy więc go dodać do zaufanych.
- Teraz już będziemy mogli bezpiecznie zarówno odczytywać jak i wysyłać wiadomości.